3:10 pm - Friday December 4, 2020

Nevzdávejte se dobrého spánku ani v těhotenství

Written by | 06.12.2013 | 0

V prvé řadě – gratulujeme! A přejeme hodně zdraví vám i miminku. Možná už to víte od jiných, možná to už pociťujete i na sobě. Těhotenství kromě radosti a splašených hormonů často ovlivňuje i spánek. Bohužel ne k lepšímu. Přesto stojí za to nad spánkem nemávat rukou, a pokusit se za pořádné vyspání bojovat.

Většina žen pocítí první změny spánkového rytmu hned v prvním trimestru. Vlivem hormonálních změn, zvýšené zátěže na organismus a postupně i rostoucího bříška se začínají objevovat nejrůznější obtíže. Například:

  • Častější puzení k návštěvám toalety
  • Neklid způsobený vyšší mírou stresu
  • Syndrom neklidných nohou
  • Problémy se zažíváním, pálení žáhy
  • Později s rostoucím bříškem také obtížné hledání vhodné polohy

matraceNic z toho samozřejmě není trvalé – problémy odezní nejpozději po porodu (pak se nevyspíte z úplně jiných důvodů). Přesto existují způsoby, jak zlepšit kvalitu spánku – a rozhodně má smysl je o to alespoň pokusit. Kvalita spánku v těhotenství může mít totiž vliv i na postup porodu.

Najděte si vhodnou polohu

Nejpozději od druhé poloviny těhotenství je třeba začít spát na boku. Aby bříško netáhlo, podložte si jej speciálním oválným polštářem – bývá často naplněným pohankou či drtí. Přizpůsobí se přesně tvaru vašeho těla a uleví vám od nepříjemného tlaku.

Úlevu od nateklých nohou a příjemnější spánek vám také pomůže nalézt polohovatelný rošt. Pokud bude navíc vybavený elektromotorem, zvládnete si jej nastavit sama i vleže.

Zkuste alternativní metody

Každé nastávající mamince pomáhá v těhotenství k vydatnému spánku něco jiného. Nebojte se proto jednotlivé metody zkoušet a najděte si tu svou. I když je pravda, že to, co funguje jeden týden, může být za čtrnáct dní zase jinak.

  • Nejen těhotným pomáhá před spaním úlevová masáž, popíjení vhodných bylinných směsí nebo nedráždivé éterické oleje
  • Pomoci může i lehké cvičení či protažení
  • Nezbytný je dostatek tekutin – nejlépe čisté vody
  • Na syndrom neklidných nohou může pomoci železo, hořčík či kyselina listová
  • A hlavně – pokud to jen trochu jde – využijte každou volnou chvilku a spěte kdykoliv během dne

Nemáte náhodou nevhodnou matraci?

Každá těhotná žena si zaslouží jen to nejlepší. Sebedokonalejší techniky, uspávací čaje nebo meditace nenahradí kvalitní matraci. Zvláště v těhotenství oceníte matraci s vysokou vrstvou líné pěny, která se přesně přizpůsobí tvaru těla, a která pomáhá předcházet bolestem zad. Oceníte také anatomické zóny, masážní úpravu ložné plochy matrace a možnost polohování.

Ideální matrací na těhotenství (a samozřejmě i pak) je například extra vysoká matrace FOX 28pěticentimetrovou vrstvou líné pěny. Snadno se udržuje, vyniká ortopedickým komfortem a nyní je v akci 1+1 zdarma.

Další matrace vhodné pro těhotenství najdete zde.

Filed in: Těhotenství